Hezkuntza Plataformen Topaguneak urtarrilaren 16an Gasteizen egindako batzarrean zera erabaki du: Lehen Hezkuntzako 3. eta 6. mailetako azterketei planto egitea. Hori lortzeko, hainbat estrategia aztertu ditu.
3. eta 6. mailako azterketei planto egingo diegu hainbat arrazoirengatik:
· Ebaluazio horiek ez dute hezkuntza komunitatearen babesik.
· LOMCEren baitako azterketak dira.
· Ikasleen ebaluazio jarraia erabat dinamitatzen dute egun bateko azterketara mugatuz.
· Emaitza hutsak dituzte ondorio eta ikasleen sailkatzea eta banaketa albideratu dezakete.
· Eredu erabat antipedagogikoa dute oinarri.
· Ikasleak zenbaki huts izatera kondenatzen dituzte.
· Ez dugu LOMCE edota Heziberriren inposiziorik onartuko.
Horretarako, hainbat bitarteko jarriko ditugu martxan:
· Hitzaldi informatiboak egingo ditugu ikastetxe eta auzo zein herrietan.
· Iaz bezala, familia “objetoreak” bilakatuko ditugu, ikasleek azterketa hau egin dezaten baimenik emango ez dutenak.
· Eskola Kontseilu eta Artezkaritza Kontseiluetan azterketa hauen kontrako idazkiak onartuko ditugu.
Familia, herritar eta hezkuntza komunitateari mezua:
· Azterketa hauek LOMCEren aplikazioa dira, hau da, madrildik inposatu nahi zaigun lege arrotz baten bermerako azterketak.
· Herri gisa, parte hartu, bultzatu eta babestu dezagun plantoa.
· Herri gisa, egin diezaiogun aurre LOMCEri eta honen aplikazioei Hezkuntza Sistema Propioaren alde urratsak emateko.
Eusko Jaurlaritza eta Nafarroako Gobernuari interpelazioa:
· Entzun ezazue iaz eta baita aurten ere familiek, hezkuntza komunitateak eta HPT-k bidalitako mezua.
· Ez itzazue azterketa hauek aplikatu.
· Azterketen inguruko beharrezko informazio guztia gardentasunez zabaldu ezazue.
· Planto egin diezaiogun elkarlanean herri gisa LOMCE lege inposatuari.
· LOMCE aplikatzeko hautuan jarraituz gero, planto tinko eta orokortua bultzatu eta eramango dugu aurrera.